My Dear Daddy,

I must to tell you!!
I really love you, but you always use wrong way to do something for us!
I have already grown up, Daddy!! I'm not a children any more!!

Maybe you should try to trust me!!

Although I stay in Kaohsiung , I never forget my family, OK.

I am your daughter, so I know you.

There are just a lot of troubles in my mind recently.
Something I can't tell you!! Why?
When I face you or mom, I can't say any word!!That's my reason...

So maybe I should think something by myself, regarding my future, my life and my job…etc. A lot of things I must think about because I’m not a girl any more.
I am sorry that I always don't have patience for you, Dad!!

真是家家有本難念的經呀
爹爹
你約我們去玩
我也很開心
我也知道你很久沒看到我了
但是, 有時有些事真的沒有意義
我沒有不回家
我在外面也不會做什麼壞事
這點你可以放心
難道一定要時時刻刻掌握我們的行踪
你才會安心嗎
有些事...我真的一講再講
為什麼你都一定要再去問一次弟弟或妹妹呢
這麼不相信我嗎
有些事..我們大了..有自己的想法了
希望你可以放心的讓我們去飛, 好嗎?
改天大家還是可以一起出去玩
全家一起去...好嗎
不要再少了媽媽了!!
其實我也很怕你們突然有一天離我們而去
我不想看到那天的到來
就算要來, 我也希望那是很久之後的事了!!

Finally, I want to say I love you, my family!!



arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 Anke 的頭像
    Anke

    anke1118的部落格

    Anke 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()